van brsbane tot 1770 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu van brsbane tot 1770 - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu

van brsbane tot 1770

Blijf op de hoogte en volg Melissa

24 Januari 2014 | Australië, Noosa Heads

Daar zijn we weer! We hebben 2 nachten op een camping gestaan bij surfers paradise! Heerlijk een super mooi strand en vlakbij het stadje..
Ik was vergeten dat het zand op het strand daar piept alsof je in de sneeuw loopt. Waarom dat is geen idee misschien omdat het fijner zand is? Het is iig grappig! S'morgens voeg busje opgeruimd en gereorganiseerd we wouden eigenlijk nog een uurtje zwemmen voordat we ons busje moesten inleveren in brisbane, maar we waren al te laat.
Het busje maar snel in eeennnnn accu leeg!!! Sjittt eerst geprobeerd met start kabels van de buren, maar dat wou niet lukken we haden ons gelukkig goed verzekerd, dus er kon iemand langskomen om ons te helpen,
en zo konden wij nog een uurtje genieten van de prachtige zee!!!

En toen was het toch echt zover ons busje inleveren, aaah we vonden het allebei echt heeel erg jammer 10 dagen was ook eignlijk wel te kort je begint net een beetje te wennen hoe alles gaat en dan moet je hem al weer inleveren. Maar het was een super fijne leuke spannende ervaring!

En toen begon het, geen veilig busje meer om je heen maar met je backpack erop uit!
Het viel nog wel mee hoor, we moesten een km lopen naar de trein om in brisbane stad te komen, wel met 30 graden. De gedachten om een taxi te bellen was al een paar keer door mijn hoofd gegaan maar peter( ja echt waar )overtuigde me het stukje te lopen!!
Aangekomen in brisbane vonden we eigenlijk meteen een hostel was direct bij het station dus die hebben we ook meteen genomen .

Een relaxed hostel midden in de stad, een barretje beneden en schoon dus was relax! En toen kreeg ik het nieuws: mijn allerliefste vriendinnetje haar bevalling was begonnen!! Een dag in spanning en ze zijn trotse ouders van een prachtige zoon roan ik kan niet wachten hem te ontmoeten!!!! Deze reis is een opeenstapeling van positieve gevoelens heerlijk! !! We zijn in brisbane iin het hostel naar een reisburo gegaan en daar hebben we onze laatste 12 dagen laten inplannen om zoveel mogenlijk te kunnen zien.
Op voorhand hadden we besloten om tot brisbane te gaaan en nu uiteindelijk gaan we tot townsville!!!!! Leuk leuk leuk! Nu doe ik heel veel dingen wat ik de vorige keer moest overslaan vet! Wel gehoopt maar niet verwacht. Het hier nu ook regen seizoen maar daar hebben we niks van gemerkt tot nu toe alleen maar lekker weer gehad.
De eeste trip zijn we naar voor 2 dagen naar morenton island gegaan, een zand strand dat was echt super leuk. Toen we aankwamen vertelde de tourguide dat het een eiland is met heeel veeel slangen. brrpp bah helemaal als je in het donker een stuk moet lopen om naar de wc te gaan .. s'avond lekker bij het kampvuur gezeten en geprobeerd op een dideriedoee te spelen en jaa er kwam een goed geluidje uit haha!!! Lekker gesnorkeld 3 haaien gezien 1 hele grote en nee natuurlijk geen witte haai anders was ik uiteraard niet eens in het water gegaan gehe....1 zee schildpad heeel veeel mooie vissen waaronder dori!! Just keep swimming just keep swimming;) We hebben een strand wandeling gemaakt met een prachtige blauwezee,wit strand en dolfijntje's op de achtergrond. Het blijven bijzondere beesten.

Het was een super leuke trip we hebben genoten!De tourguide en een aantal mensen gingen in het donker op pad om slangen te zoeken. Wij wouden in eerste instantie niet mee want het was een donkerpad wat minimaal 10 minuten lopen was, zonder verlichting en mega veel slangen.Maar uiteindelijk toch maar meegaan, als ze terug waren gekomen en ze hadden er 1 gezien hadden had ik gebaald dus wij gingen dapper mee brrpp.

Ik was blij dat we terug bij de tent waren en alle spanning voor niks want we hebben alleen een paar vieze Pinnen gezien.

De dag erna zijn we naar rain forrest geweest, het viel eigenlijk een beetje tegen maar er waren schitterende mooie fel gekleurde vogels die heb je hier heel erg veel, en die kwamen op je hand zitten als je voer had en dat was super leuk! We zij in Noossa geweest en daar wouden we eigenlijk gaan kayakkken waar ook dolphijnen zijn maar de zee was helaas te wild ..we zijn nu in 1770en vanmiddag toch kayakken hopenlijk met dolphijnen..

We voelen ons gelukkig hier!!! Wat zou het fijn zijn als ik dit gevoel kan voortzetten in nederland, mijn liefde heb ik al gevonden. Ik denk dat ik een aantal dingen moet veranderen Hopelijk kom ik daar op deze reis achter.

Grtjez van ons

  • 24 Januari 2014 - 10:12

    Truus :

    nou weer een leuk verhaal !!
    en Peter wat ben ik trots op je dat jij gewoon bleef lopen een man met karakter!!
    ja Melis daar kan je een voorbeeld aan nemen hihi
    foto"s tja heb er twee gezien ?? en daar loopt de zee leeg over mijn toetsenbord
    krijg ze niet andersom staan op de kop (grinnik)
    maar fijn om weer wat te lezen nou kids heel veel plezier fun en mooie dingen beleven
    liefs mams xxxxxxxxxxxx


  • 24 Januari 2014 - 17:01

    Mirandaa:

    D'r zal maar een slang de didgeridoo binnenkruipen terwijl jij zit te blazen, je zou je bijna verslikken..blurp.
    Heb je ondanks de kapotte camera wel fotos met mobiel ofzo gemaakt, ben echt benieuwd!
    Wat klink je happy...zo goed om te lezen.
    En als je terugkomt in Nederland mag je van alles veranderen, als je maar wel jezelf blijft, vind je veel te leuk zo!
    Geniet maar weer lekker en groetjes aan Peter.
    Kijk uit naar het volgende verhaal. Greetz.M....!!

  • 24 Januari 2014 - 22:34

    Thea:

    Hoi lieve meliz en peter wat een tof verhaal weer een echt Melissa verhaal hahaha
    En wat ben je weer happy leuk om weer te lezen.en wat een schatje he van je vriendinnetje de kleine roan.nou ga lekker verder en vooral voorzichtig.dikke kus voor jullie xx

  • 26 Januari 2014 - 17:02

    Jorinde:

    Hee wat een super verhaal weer melis!
    En wat fijn te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Heel veel plezier met de dingen die jullie nog gaan doen, geniet ervan!!! Xxx jorinde

  • 04 Februari 2014 - 01:20

    Regis:

    leuke verhalen heel veel plezier nog en niet verzuipen groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Aussie

Ola,
Hier dan een berichtje uit het mooie australie.
De vlucht ed is helemaal goed gegaan, we hadden een tussenstop van 8 uur in maleisie kuala lumpur dus na 12 uurtjes vliegen begon onze reis al .
Fijn om daar weer even terug te zijn lekker door de stad gelopen en op terrasjes gezeten. We waren de tijd een beetje vergeten dus we moesten ons haasten naar het vliegveld, maar gelukkig op tijd gehaald. En toen was het zover australie!! Met tranen in mijn ogen kwam ik aan, eindelijk weer in het land waar ik zo gelukkig ben geweest. En nu mag ik het delen met de liefde van mijn leven.

De eerste 2 nachten zaten we in melbourne, uiteraard lekker de stad in geweest s'avonds en voor de rest een beetje rustig aan gedaan. De derde dag zijn we naar Sintkilda geweest DE plek waar ik eigenlijk het meest in de laatste 9 maanden aan heb gedacht.We konden hier maar 1 nachtje blijven jammer genoeg,want de dag erna gingen we ons super leuke busje ophalen!!
Helaas werd peter ziek wakker en was te beroerd omiets te doen die dag.. Ik ben wel naar sint kilda stadje gegaan en hij is lekker gaan slapen. We zaten in een leuk motel dichtbij het strand. Ik vond het heel vervelend voor peter en heel jammer dat we niet samen sint kilda konden verkennen, maar ik MOEST er even op uit, door de straten lopen, een biertje drinken waar ik altijd zat.. Het was heerlijk, het voelde als thuis. Dus als ik de lotto win weten jullie waar jullie me kunnen vinden;) Na een uurtje ben ik snel weer naar peter gegaan, want ja je zit dan toch niet lekker. En gelukkig de voglende dag was hij weer helemaal fit.
Nja helemaal fit de eerste 2 weken vielen we nog net niet wandelend in slaap om 3 uur smiddags! Vet last van jetlag!!

De volgend dag was het dan zover onse hippie camper ophalen!
Super leuk busje alles behalve luxe maar we vonden het allebei een geweldig busje. savonds lekker koken op 1 pitje een beetje passen en meten maar ik vind het HEERLIJK! Peter heeft als eerst gereden en dat ging eigenlijk meteen al goed, wel goed nadenken waar je heen moet en de eerste paar dagen zit je ipv te schakelen aan de linker kant, aan de rechter kant aan je raam een beetje in de lucht te zwaaien maar het went heel erg snel. Het enige wat je nu soms nog eens hebt is dat je ipv je knipperlicht je ruitenwissers aandoet;)

We zijn eerst naar ballarat gereden en daar zijn we naar een wildlife Park geweest kangaroo's gevoerd ed .. het blijven toch super leuke mooie bijzondere beestjes. De eerste nacht hebben we geslapen bij een hostel, daar kan je goedkoop je busje neerzetten en gebruik maken van de douches ed. Lekker veilig;)
We hebben 3 keer niet op een camping geslapen maar langs de kant van de weg maar dan wel in een veilige zone haha We kwamen elke keer savond aan en om dan midden in een bos te parkeren vond ik eigenlijk best eng. Als je nou overdag aankomt kan je een beetje rondkijken of er meer mensen slapen ed maar dat is niet voorgekomen.
Zo zijn we na een dag slenteren in sydney, waar we bij het opera house heerlijk in het zonnetje hebben gezeten en uiteraard even een foto hebben gemaakt, naar de Bleu Mountanns gereden met het idee om daar ergens te gaan parkeren en wakker te worden met kangaroo's. Uiteraard hadden we niet op de tijd gelet en kwamen we daar in het donker aan. We moesten een bospad inrijden wat 20 minuuten rijden was op een onverharde weg..Na 10 minutten kreeg ik zo de zenuwen ik vond het dood eng!!! Dus ik heb heeel relax;);) aan peter gevraagd of hij alsjeblieft wou omkeren ECHT ZONDE! Maar ik durfde het gewoon niet skijterd dat ik ben.Dus toen hebben we uiteindelijk heel romantisch bij een tankstation geslapen haha

We vonden het allbei heerlijk om met het busje te rijden. Australie is zo mooi! Het is net of je naar een schilderij kijkt. Echt Genieten.We hadden allbei vewacht dat we veel kangaroo's zouden zien maar dat viel tegen.We hebben ruim 3000 km gereden en uiteindelijk 1 springende kangaroo gezien en 4 die aan het grazen waren en 1 wallaby dus we waren helemaal blij !

Ik heb helaas onze nieuwe camera op dag 2 laten vallen en hij is kapot!
Net toen we the great ocean road aan het rijden waren. Echt een prachtige route helemaal om het zelf te rijden.

We zitten nu in surfers paradise leuk gezellig plaatsje en super mooie zee met hoge golven lekker zwemmen, chillen genieten. We hebben 2 dagen op een camping gestaan en de buurman nodigde ons de eerste avond meteen uit om gezellig drankje te komen doen het was super gezellig tot in de vroege uurtjes ..
Deze eerste 2 weken hebben we veel van het prachtige australie gezien, zoveel mogenlijk kust route's gereden. Veel gelachen, gezien, en uiteraard heerlijke biertjes gedronken. Voor peter is het hier het walhalla: overal op de kaart staan oesters;)

Morgen moeten we helaas ons busje inleveren, dat vinden we allbei eigenlijk toch wel heel erg jammer! Maar een nieuw avontuur komt ons tegmoet. We hebben nog geen idee wat we gaan doen haha. iig samen genieten van dit prachtige fantastische mooie land wat voor mij als thuis voelt....
Ik schrijf snel weer!!! We hadden geen fatsoenlijk internet!

Grtjez van ons

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2014

Thailand.

16 Februari 2014

laatste stukje down underrr!!!

24 Januari 2014

van brsbane tot 1770

17 Januari 2014

Down Under!!!
Melissa

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 19023

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Aussie

02 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: