laatste stukje down underrr!!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu laatste stukje down underrr!!! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu

laatste stukje down underrr!!!

Blijf op de hoogte en volg Melissa

16 Februari 2014 | Australië, Noosa Heads

Hi!

Eindelijk even de tijd gevonden om een stukje te schrijven drukdrukdruk;)
We hebben helaas geen dolphijnen gezien bij het kayakken,wel een aantal schildpadden. We gingen eerst over een rivier, en daarna een stuk over de zee.
Er lag daar een bootje waar een katje op leeft! Helemaal alleen! De tourguidee vertelde dat hij haar al een keer naar huis heeft genomen omdat hij het zo zielig vond. Maar het beestje moest elke dag ovegeven en kon er blijkbaar niet tegen om op het land te zijn. Toen we aan kwamen varen ging hij haar ff een knuffel geven aahh en schreeuwen dat ze deed , toen we aankwamen aaah. En dat vond ik zo zielig, ik kon wel janken en dat heb ik dus ook gedaan;)

In 1770 sliepen we in een beetje hippie hostel, en nee dat zijn ze niet allemaal;) gezellige sfeer en een leuk houten huisje, met douche en toilet op
de kamer luxe dus! Al vonden het allebei niet erg om naar een douche op de gang te lopen...

De dag erna hebben we de nachtbus gepakt naar airly beach, een lange zit maar we hebben aardig kunnen slapen.
7 uur smogens kwamen we aan en we konden pas om 3 uur inchecken dus we moesten ons tot die tijd vermaken. Airley is niet zo'n groot stadje maar er was een leuk marktje dus daar even overheen gelopen....
Om 9 uur zijn we maar naar een terrasje gegaan, ik vond het eigenlijk te vroeg om te drinken maar toen we daar aankwamen zaten er tientallen
locals al vollop aan de drank van bier tot whiskey.Het bleek australian Day te zijn. Dus tja uit respect en beleefdheid hebben we hier een hele leuke dag gehad;):) In airleybeach zaten we ook in een heel leuk hostel het leek op een camping terrein met leuke huisjes..

We hadden in brisbane al een tour geboekt voor ocean rafting naar DE whitsunday's waar ik super veel zin in had, helemaal omdat dat op mijn todo list stond voor australie. Toen we bij de bootjes aankwamen werd er verteld dat het weer extreem was, het is natuurlijk ook regenseizoen daar maar daar hebben we eigenlijk weinig van gemerkt tot die dag. Het begon al met regen en ze vertelde dat de golven 3 meter hoog waren, de vraag was of je dat wel wou, je kon het annuleren dan kreeg je geld terug maar dat was voor ons uiteraard geen optie.

In nederland wordt ik al misselijk als ik met een pondje over ga dus je kan je voorstellen dat ik al een beetje zenuwachtig werd.
Ik zei de hele tijd tegen mezelf zeeziek zit tussen je oren,
Naar de evenaar kijken en mee bouncen met de golven dan moet het goed komen. De heenweg viel het nog mee en whitsunday's was prachtig!!!! En toen kwam de terug weg, woow net zo leip, wij zaten in een rubberen bootje wel met een dakje de golven waren echt drie meter hoog op een gegeven moment waren de golven hoger dan ons bootje!!!! Was echt spannend maar vooral super vet.
De dag erna hebben we de bus gepakt naar townsville, dat is de plek om naar morenton island te gaan.
Dat waren de laatste 2 dagen om australie echt nog even te
voelen ... wilde koala beertjes, kangaroo's
En toen kwam het besef ik ben nog maar een paar nachten in australie, maar ik ben nog helemaal niet klaar in australie!! Ik kon het gewoon niet geloven de tijd is zoo verschrikkelijk snel gegaan!
Veelste snel.

Ik denk dat ik dat gevoel altijd zou hebben als ik daar ben, en dit was zeker niet de laatste keer!!
Toen we op morenton island aankwamen had peter last van zijn voet hij was helemaal dik en rood het werd allen maar erger en dikker dus toen zijn wij naar een dokter geweest. Hij had een infectie aan zijn voet!!! Aan de antibiotica en een paar dagen rust!!
Het belangrijkste was natuurlijk dat de infectie niet verder zou gaan, anders zou het ziekenhuis betekenen maar ik vond het wel heeeeel erg jammer dat we de laatste dagnb niks konden doen, maar goed het was niet anders. Gelukkig was met een paar dagen weer over...
We hebben nog een dagje in sydney geslenterd en toen was het zover ons volgende avontuur op naar Thailand!!
Het idee was om het boek van thailand wat we allemaal konden doen, te lezen in Australië maar daar had ik helemaal geen zin. Ik heb het boek pas uit mijn tas gehaald toen australie uit zicht was;)

Ik ben dankbaar dat ik weer terug mocht naar een fantastische mooi prachtig land! Waar ik me ow zo fijn voel, en wat ik nu heb mogen delen met peter. We hebben veel gelachen en op en top genoten! Het was een fantastische maand!

Grtjez van onsxxx

  • 17 Februari 2014 - 08:26

    Truus:

    aahhhh mooi allemaal hoor nou nu nog een geweldige maand (twee weken) in thailand
    hoop daar ook nog iets van te lezen.
    Dat is allemaal nieuw voor mij :)

    nog een hele fijne reis verder xxxxxxxxxxx

    mam xxxxxxxx

  • 17 Februari 2014 - 14:57

    Jorinde:

    Klinkt weer super! En wat fijn dat jullie zo genoten hebben! Natuurlijk wens ik jullie nog veel plezier voor de laatste weken. xx jorinde.

  • 19 Februari 2014 - 09:28

    Mirandaa:

    Mooi verslag weer en supersociaal dat julie die ochtend de lokale bevolking zo hebben gerespecteerd op dat terras.
    Wel jammer dat ik niets over shoarma lees ;-).
    Gaaf dat raften!!
    Geniiet nog even en see you soon.
    xxxxMiranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Aussie

Ola,
Hier dan een berichtje uit het mooie australie.
De vlucht ed is helemaal goed gegaan, we hadden een tussenstop van 8 uur in maleisie kuala lumpur dus na 12 uurtjes vliegen begon onze reis al .
Fijn om daar weer even terug te zijn lekker door de stad gelopen en op terrasjes gezeten. We waren de tijd een beetje vergeten dus we moesten ons haasten naar het vliegveld, maar gelukkig op tijd gehaald. En toen was het zover australie!! Met tranen in mijn ogen kwam ik aan, eindelijk weer in het land waar ik zo gelukkig ben geweest. En nu mag ik het delen met de liefde van mijn leven.

De eerste 2 nachten zaten we in melbourne, uiteraard lekker de stad in geweest s'avonds en voor de rest een beetje rustig aan gedaan. De derde dag zijn we naar Sintkilda geweest DE plek waar ik eigenlijk het meest in de laatste 9 maanden aan heb gedacht.We konden hier maar 1 nachtje blijven jammer genoeg,want de dag erna gingen we ons super leuke busje ophalen!!
Helaas werd peter ziek wakker en was te beroerd omiets te doen die dag.. Ik ben wel naar sint kilda stadje gegaan en hij is lekker gaan slapen. We zaten in een leuk motel dichtbij het strand. Ik vond het heel vervelend voor peter en heel jammer dat we niet samen sint kilda konden verkennen, maar ik MOEST er even op uit, door de straten lopen, een biertje drinken waar ik altijd zat.. Het was heerlijk, het voelde als thuis. Dus als ik de lotto win weten jullie waar jullie me kunnen vinden;) Na een uurtje ben ik snel weer naar peter gegaan, want ja je zit dan toch niet lekker. En gelukkig de voglende dag was hij weer helemaal fit.
Nja helemaal fit de eerste 2 weken vielen we nog net niet wandelend in slaap om 3 uur smiddags! Vet last van jetlag!!

De volgend dag was het dan zover onse hippie camper ophalen!
Super leuk busje alles behalve luxe maar we vonden het allebei een geweldig busje. savonds lekker koken op 1 pitje een beetje passen en meten maar ik vind het HEERLIJK! Peter heeft als eerst gereden en dat ging eigenlijk meteen al goed, wel goed nadenken waar je heen moet en de eerste paar dagen zit je ipv te schakelen aan de linker kant, aan de rechter kant aan je raam een beetje in de lucht te zwaaien maar het went heel erg snel. Het enige wat je nu soms nog eens hebt is dat je ipv je knipperlicht je ruitenwissers aandoet;)

We zijn eerst naar ballarat gereden en daar zijn we naar een wildlife Park geweest kangaroo's gevoerd ed .. het blijven toch super leuke mooie bijzondere beestjes. De eerste nacht hebben we geslapen bij een hostel, daar kan je goedkoop je busje neerzetten en gebruik maken van de douches ed. Lekker veilig;)
We hebben 3 keer niet op een camping geslapen maar langs de kant van de weg maar dan wel in een veilige zone haha We kwamen elke keer savond aan en om dan midden in een bos te parkeren vond ik eigenlijk best eng. Als je nou overdag aankomt kan je een beetje rondkijken of er meer mensen slapen ed maar dat is niet voorgekomen.
Zo zijn we na een dag slenteren in sydney, waar we bij het opera house heerlijk in het zonnetje hebben gezeten en uiteraard even een foto hebben gemaakt, naar de Bleu Mountanns gereden met het idee om daar ergens te gaan parkeren en wakker te worden met kangaroo's. Uiteraard hadden we niet op de tijd gelet en kwamen we daar in het donker aan. We moesten een bospad inrijden wat 20 minuuten rijden was op een onverharde weg..Na 10 minutten kreeg ik zo de zenuwen ik vond het dood eng!!! Dus ik heb heeel relax;);) aan peter gevraagd of hij alsjeblieft wou omkeren ECHT ZONDE! Maar ik durfde het gewoon niet skijterd dat ik ben.Dus toen hebben we uiteindelijk heel romantisch bij een tankstation geslapen haha

We vonden het allbei heerlijk om met het busje te rijden. Australie is zo mooi! Het is net of je naar een schilderij kijkt. Echt Genieten.We hadden allbei vewacht dat we veel kangaroo's zouden zien maar dat viel tegen.We hebben ruim 3000 km gereden en uiteindelijk 1 springende kangaroo gezien en 4 die aan het grazen waren en 1 wallaby dus we waren helemaal blij !

Ik heb helaas onze nieuwe camera op dag 2 laten vallen en hij is kapot!
Net toen we the great ocean road aan het rijden waren. Echt een prachtige route helemaal om het zelf te rijden.

We zitten nu in surfers paradise leuk gezellig plaatsje en super mooie zee met hoge golven lekker zwemmen, chillen genieten. We hebben 2 dagen op een camping gestaan en de buurman nodigde ons de eerste avond meteen uit om gezellig drankje te komen doen het was super gezellig tot in de vroege uurtjes ..
Deze eerste 2 weken hebben we veel van het prachtige australie gezien, zoveel mogenlijk kust route's gereden. Veel gelachen, gezien, en uiteraard heerlijke biertjes gedronken. Voor peter is het hier het walhalla: overal op de kaart staan oesters;)

Morgen moeten we helaas ons busje inleveren, dat vinden we allbei eigenlijk toch wel heel erg jammer! Maar een nieuw avontuur komt ons tegmoet. We hebben nog geen idee wat we gaan doen haha. iig samen genieten van dit prachtige fantastische mooie land wat voor mij als thuis voelt....
Ik schrijf snel weer!!! We hadden geen fatsoenlijk internet!

Grtjez van ons

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2014

Thailand.

16 Februari 2014

laatste stukje down underrr!!!

24 Januari 2014

van brsbane tot 1770

17 Januari 2014

Down Under!!!
Melissa

Actief sinds 03 Dec. 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 19022

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 15 Januari 2014

Aussie

02 Januari 2010 - 29 Maart 2010

Down Under

Landen bezocht: