Thailand. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu Thailand. - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Melissa Gelder - WaarBenJij.nu

Thailand.

Blijf op de hoogte en volg Melissa

21 Februari 2014 | Australië, Noosa Heads

We zijn ondertussen alweer een aantal weken in thailand.. Australie lijkt dan ook al weer heeeeeeeeellll lang geleden.... Omdat we in australie zoveel hebben gereisd, gezien, en gedaan hebben we besloten dat we het in thailand lekker op ons gemak gingen doen.

De planning was om te starten in Bangkok, maar ivm de onrust daar gaan we daar aan het einde pas heen.We zijn eerst naar chiangmai gegaan en daar zijn we voor 5 nachten gebleven. Een Jungle flight gedaan ,super leuk met kabels door de jungle heen zwaaienv ver boven de grond.. voor de rest hebben we een beetje de stad verkend, wezen stappen en zo werden we een keer weggebracht door een verstandelijk en half lichamelijk gehandicapte man!!! Aaah vet zielig dat ze zo iemand op een tuktuk zetten en levens gevaarlijk , maar gelukkig zijn we veilig aangekomen;)

Ik heb zeker1, 5 week nodig gehad om te wennen aan thailand, aan de mensen, de lucht op straat en het eten.Er zijn veell restaurantjes waar je kilo's vlees in de zon ziet broeien....maar gelukkig zijn er overal ook wat luxere restaurantjes waar je voor een paar euro heel lekker kan eten.Peter maakt het eigenlijk allemaal niets uit die eet overal! Met alle gevolgen van diwn;);)

En nu kon het eiland hoppen beginnn eerst zijn we naar krabi gegaan voor 2 nachten om daar de boot te pakken naar koh lanta.Het eerste hotel was echt armoedig het water dat uit de kraan kwam rook naar rotte eieren bah!
Dus de volgende dag een luxer hotel geboekt we zaten helemaal achteraf maar het was heerlijk! Een kamer waar aansluitend een zwembadje aanzat....pure luxe. Voor 1 nachtje moet kunnen.. wat wel jammer is is dat het hoogseizoen is en de prijzen voor een hotel heel hoog liggen, daar hadden we niet op gerekend maar goed mag de pret niet drukken:)

Op maar koh lanta 3 nachten in een bungalow geslapen aan het strand smorgens heerlijk een duik en en super mooie zee... En met een scooter het eiland rond gereden.
Over al in thailand is er veel armoede een huis wat gemaakt is van golfplaaten met daarin niks meer dan een paar matrasjes en een tvtje.Als je ergens naar een wc gaat moet je alrijd zelf wc papier meenemen wc papier is er bijna nooit en zitten in zowizo niet mogenlijk .. dus ik heb hele mooie gespierde benen gekregen;)

Het is jammer dat de mensen bijna geen engels kunnen, in het begin vond ik de mensen niet zo aardig, maar ik kwam er al snel achter dat het vaak de taal is...zonde is dat!!!

We zijn ook naar koh phiphi geweest, toen we daar aankwamen voelde het meteen goed!! smalle straatjes met super veel kraampjes gezellig!!! .Er zijn daar geen wegen dus alles kan je gewoon lopen, en de afstanden zijn erg klein .Als een local erlangs wil met zijn fiets of bakfiets schreeuwen phiiiphiiiphiiphii, en dat hoor je dan ook honderde keren perdag whahaha vet grappig.Van de tsunami is weinig meer te zien, je ziet wel overal bordjes met vlucht routes voor het geval dat ....
In de avond is het 1 groot feest op het strand, overal kan je een bucket kopen voor een paar euro, een emmertje met ijs en drank, fris wat je maar wilt ... lekker druk, , goede muziek, vuurshows voor peter;) owja en de omgeving was prachtig:)
Koh phi phi was super leuk!

De hondjes en katjes op straat zien er gelukkig bijna allemaal gezond uit.ookal blijf ik het zielig vinden dat ze geen baasje hebben en een lekker warm mandje waar ze altijd naar toe kunnen, maar gelukkig zijn er veel toeristen die ze veel aandacht geven.

We zijn toch ff naar phucket gegaan, maar niet naar het drukke gedeelte wat bekend staat om het sex tourisme. Rustig dorpje en de kroegjes die er waren zaten daar waren alleen maar mannen/vrouwen;)
Maar uiteraard genoten en heerlijke dagen gehad!

Na 10 uur reizen aangekomen in kohsamui, het stadje ingelopen om de boel te verkennen en het was 1 grote straat met wel 30 cafetjes met alleen vrouwen / mannen die achter de kerels aanzaten ...Wat een armoe! De volgnde dag kwamen we er gelukkig achter dat 'de stad' een paar honderd meter verderop lagen daar hebben we heeerlijk gegeten!! En gedronken;)

Peter was ongeduldig en wou graag iets ondernemen.. We hadden een uurtje daarvoor gezien dat je kon bungeejumpe, dus een tuktuk gepakt daarnaartoe!! Ik was net zo zenuwachtig , ze zeiden dat de kraan maar 50 meter was maar die was volgens mij veel hoger.In nederland heb je veiligheidselastiek zodat als je springt dat touw niet om je nek kan gaan zitten .. maar hier dus niet, niet eens veiligheids klippen om het touw aan je benen vast te maken... nee dat werd gewoon geknoopt!
Peter heeft er even overgedaan om uiteindelijk te springen dood eng vind hij het.... maar wel super vet!!!
We zijn daar ook naar een thaibox gala geweest, en toevallig moet er een nederlander die won was super leuk om eens meegemaakt te hebben.
Ook zijn we wezen quad rijden whaaa vet spannend! Het was off road suoer steile hellingen met rotsen gaten alles erop en eraan , doodeng haha ik heb me maar goed vast geklamd en ben blijven zitten eeuuhhjj!!!

We zitten nu in koh phangang wat bekend staat om de fullmoon party (die hebben we helaas gemist .. maar morgen is er een half fullmoon part en dat schijnt ook groots te zijn.Ik hoop dat ik hier nog een meditatie lesje kan mee pikken maar dan moet er maar net plek zijn..

We genieten nog steeds volop en hebben totaal geen heimwee;) Nogmaar 1 week te gaan wat is de tijd verschrikkelijk snel gegaan! Maar tot nu toe een fantastisch mooie reis van ons samen wat niemand ons meer kan afpakken
Wij gaan deze week vooral niet aan nederland denken en maximaal genieten!!!

Xxxjes van ons

• 21 Februari 2014 - 16:01

Thea :

Wat een super verhaal weer .heeeeeel tof ben blij dat jullie zo genieten en vooral NIET aan Nederland denken .nou hoop op een knallende laatste week dikke xxv an ons

• 24 Februari 2014 - 08:47

Truus Van Rossum:

ahhhhh was weer een super verhaaltje jullie zijn op dit moment onderweg naar bangkok
    nou een hele goede reis en doen jullie allebei voorzichtig !!! dikke knuffel voor jullie beide

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Aussie

Ola,
Hier dan een berichtje uit het mooie australie.
De vlucht ed is helemaal goed gegaan, we hadden een tussenstop van 8 uur in maleisie kuala lumpur dus na 12 uurtjes vliegen begon onze reis al .
Fijn om daar weer even terug te zijn lekker door de stad gelopen en op terrasjes gezeten. We waren de tijd een beetje vergeten dus we moesten ons haasten naar het vliegveld, maar gelukkig op tijd gehaald. En toen was het zover australie!! Met tranen in mijn ogen kwam ik aan, eindelijk weer in het land waar ik zo gelukkig ben geweest. En nu mag ik het delen met de liefde van mijn leven.

De eerste 2 nachten zaten we in melbourne, uiteraard lekker de stad in geweest s'avonds en voor de rest een beetje rustig aan gedaan. De derde dag zijn we naar Sintkilda geweest DE plek waar ik eigenlijk het meest in de laatste 9 maanden aan heb gedacht.We konden hier maar 1 nachtje blijven jammer genoeg,want de dag erna gingen we ons super leuke busje ophalen!!
Helaas werd peter ziek wakker en was te beroerd omiets te doen die dag.. Ik ben wel naar sint kilda stadje gegaan en hij is lekker gaan slapen. We zaten in een leuk motel dichtbij het strand. Ik vond het heel vervelend voor peter en heel jammer dat we niet samen sint kilda konden verkennen, maar ik MOEST er even op uit, door de straten lopen, een biertje drinken waar ik altijd zat.. Het was heerlijk, het voelde als thuis. Dus als ik de lotto win weten jullie waar jullie me kunnen vinden;) Na een uurtje ben ik snel weer naar peter gegaan, want ja je zit dan toch niet lekker. En gelukkig de voglende dag was hij weer helemaal fit.
Nja helemaal fit de eerste 2 weken vielen we nog net niet wandelend in slaap om 3 uur smiddags! Vet last van jetlag!!

De volgend dag was het dan zover onse hippie camper ophalen!
Super leuk busje alles behalve luxe maar we vonden het allebei een geweldig busje. savonds lekker koken op 1 pitje een beetje passen en meten maar ik vind het HEERLIJK! Peter heeft als eerst gereden en dat ging eigenlijk meteen al goed, wel goed nadenken waar je heen moet en de eerste paar dagen zit je ipv te schakelen aan de linker kant, aan de rechter kant aan je raam een beetje in de lucht te zwaaien maar het went heel erg snel. Het enige wat je nu soms nog eens hebt is dat je ipv je knipperlicht je ruitenwissers aandoet;)

We zijn eerst naar ballarat gereden en daar zijn we naar een wildlife Park geweest kangaroo's gevoerd ed .. het blijven toch super leuke mooie bijzondere beestjes. De eerste nacht hebben we geslapen bij een hostel, daar kan je goedkoop je busje neerzetten en gebruik maken van de douches ed. Lekker veilig;)
We hebben 3 keer niet op een camping geslapen maar langs de kant van de weg maar dan wel in een veilige zone haha We kwamen elke keer savond aan en om dan midden in een bos te parkeren vond ik eigenlijk best eng. Als je nou overdag aankomt kan je een beetje rondkijken of er meer mensen slapen ed maar dat is niet voorgekomen.
Zo zijn we na een dag slenteren in sydney, waar we bij het opera house heerlijk in het zonnetje hebben gezeten en uiteraard even een foto hebben gemaakt, naar de Bleu Mountanns gereden met het idee om daar ergens te gaan parkeren en wakker te worden met kangaroo's. Uiteraard hadden we niet op de tijd gelet en kwamen we daar in het donker aan. We moesten een bospad inrijden wat 20 minuuten rijden was op een onverharde weg..Na 10 minutten kreeg ik zo de zenuwen ik vond het dood eng!!! Dus ik heb heeel relax;);) aan peter gevraagd of hij alsjeblieft wou omkeren ECHT ZONDE! Maar ik durfde het gewoon niet skijterd dat ik ben.Dus toen hebben we uiteindelijk heel romantisch bij een tankstation geslapen haha

We vonden het allbei heerlijk om met het busje te rijden. Australie is zo mooi! Het is net of je naar een schilderij kijkt. Echt Genieten.We hadden allbei vewacht dat we veel kangaroo's zouden zien maar dat viel tegen.We hebben ruim 3000 km gereden en uiteindelijk 1 springende kangaroo gezien en 4 die aan het grazen waren en 1 wallaby dus we waren helemaal blij !

Ik heb helaas onze nieuwe camera op dag 2 laten vallen en hij is kapot!
Net toen we the great ocean road aan het rijden waren. Echt een prachtige route helemaal om het zelf te rijden.

We zitten nu in surfers paradise leuk gezellig plaatsje en super mooie zee met hoge golven lekker zwemmen, chillen genieten. We hebben 2 dagen op een camping gestaan en de buurman nodigde ons de eerste avond meteen uit om gezellig drankje te komen doen het was super gezellig tot in de vroege uurtjes ..
Deze eerste 2 weken hebben we veel van het prachtige australie gezien, zoveel mogenlijk kust route's gereden. Veel gelachen, gezien, en uiteraard heerlijke biertjes gedronken. Voor peter is het hier het walhalla: overal op de kaart staan oesters;)

Morgen moeten we helaas ons busje inleveren, dat vinden we allbei eigenlijk toch wel heel erg jammer! Maar een nieuw avontuur komt ons tegmoet. We hebben nog geen idee wat we gaan doen haha. iig samen genieten van dit prachtige fantastische mooie land wat voor mij als thuis voelt....
Ik schrijf snel weer!!! We hadden geen fatsoenlijk internet!

Grtjez van ons